Kari Hognes i hovedkomitéen er veldig glad for at lokale bedrifter blir med på laget som leverandører. Hovedkomiteen ønsker å engasjere så mange lokale bedrifter som mulig i landsskytterstevnet.

Nå skal 120 funksjonærer og fem-seks hundre frivillige kles opp i plagg og t-skjorter som leveres av de to stjørdalsbutikkene. Det handler om komplette plagg med ferdig trykkede logoer fra Landsskytterstevnets hovedsamarbeidspartnere.

Erik Paulsen fra Sport1 og Rune Maalø fra G-Sport er konkurrenter til daglig. Nå samarbeider de to bedriftene om leveransen til landsskytterstevnet.

– Sammen blir vi litt sterkere, smiler Erik Paulsen og Rune Maalø.

De gleder seg til å være med på den store sportsbegivenheten i Stjørdal neste år.

Begge forteller om pressede marginer i sportstøybransjen. De to presiserer likevel at de har fått avtaler de kan leve med. Trykkingen av logoer på plaggene foregår også i Stjørdal. Det tar Erik Paulsen og hans kolleger seg av i kjelleren hos Sport1.

Leveransen av klesplagg omfatter røde T-skjorter, svarte bukser og en rød Ytterjakke med logoer.

– Vi må ha klesplagg både for varme og kalde dager, sier Kari Hognes.

Landsskytterstevnet er det desidert største idrettsarrangementet i Norge. Hovedkomitéen regner med at 6.500 skyttere vil delta i stevnet på arenaen ved Frigården i Lånke. I tillegg kommer slekt og venner.

– Vi regner med at Landsskytterstevnet i 2018 vil trekke rundt tjue tusen mennesker til Stjørdal første uka i august, smiler Kari Hognes.

Stevnet foregår i dagene 2. til 10. august neste år.

Allerede er over hundre frivillige i Stjørdal engasjert i forberedelsene til den store skytterfesten. Når stevnet gjennomføres vil over seks hundre frivillige være engasjert. Alle skal kles opp slik at de blir lette å kjenne igjen for publikum.

Rødt er valgt som gjennomgangsfarge på overdelene.

– Vi skal vises i et skyttermiljø som til vanlig er kledd i plagg som går i grønne og grå fargenyanser, sier Kari Hognes.