– Besøksmessig var åpningshelgen ganske rolig. Vi hadde ikke supermye besøk innom parken. Men det har det heller ikke pleid å være på åpningshelgen de siste tre årene. Men det er godt å komme i gang, sier Eirik Lerberg, daglig leder ved Rypetoppen Adventurepark.

Han sier også at grått og surt vær ikke akkurat har bidratt til å løfte besøkstallet i sesongstarten.

Slipper kø

Selv om besøket ikke har vært det helt store, har kundene som kom, vært «superfornøyd», som Eirik Lerberg uttrykker det.

–Når det er fullt i parken, blir det automatisk litt mer kø. Med mindre folk i parken kan de besøkende styre seg mer selv. De slipper å stå og vente, og de kan bruke parken litt mer som de vil selv, sier han.

Sesongkort

– Hva kan du si om salget av sesongkort?

–Jeg vet at vi selger en del sesongkort. Blant annet er det en del hyttefolk som kjøper sesongkort. Men jeg har ikke full oversikt over hvor mange vi har solgt i år. Sesongkort er ikke det vi tjener mest penger på. Det har det aldri vært, sier Rypetoppen-sjefen.

Grupper

På sommeren er det dagbesøket som er hovedsaken. Men både i starten og slutten av sesongen er grupper en veldig viktig kategori besøkende.

–For oss er skoleklasser, idrettslag og andre grupper er veldig viktige for besøket i mai, juni og på høsten, sier Eirik Lerberg, daglig leder ved Rypetoppen Adventurepark.