Peppes Pizza har ambisjoner om å åpne 50 nye take away-restauranter i løpet av de neste tre årene. Stjørdal er et av stedene hvor de ønsker å etablere seg, og nå er de på leting etter en egnet driver.

Starter letingen i Stjørdal

─ Pizzakrigen handler ikke bare om antall utsalgssteder, men i like stor grad om å finne de rette driverne. Nøkkelen til suksess ligger i vårt velprøvde franchisekonsept, og å samarbeide tett med franchisetakerne for å sikre balanse mellom vekst og lønnsomhet, sier Espen Hoff, administrerende direktør i Peppes Pizza i en pressemelding.

I dag er Peppes representert fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør, med totalt 76 restauranter totalt i Norge. Men i løpet av de siste årene har kampen om pizzakundene tilspisset seg, og nå varsler Peppes en etableringsoffensiv.

Det som er mest avgjørende for etableringstakten er hvorvidt de klarer å finne de egnede driverne, og nå starter letingen i Stjørdal.

Satser på take-away

Pizzakjeden ønsker å satse enda mer på take away-utsalg i kombinasjon med restaurantdrift, og utsalgsstedene skal tilpasses det lokale markedet.

─ Fordelen vår overfor konkurrentene er at vi har lang erfaring på det norske markedet og en sterk franchisekultur. Konseptet er tydelig, men det er viktig for oss at konseptet også kan tilpasses hvert lokale markedet, noe vi håper skal tiltrekke de riktige driverne. Det hjelper ikke å være best i verden, om du ikke er best i gata, sier Hoff.

Peppes ser fremdeles et potensial i det lokale markedet, og Hoff mener at deres merkevare og konsept bidrar til at de raskt kan ta en ledende posisjon i Stjørdal.

Vil løfte markedet

─ Vi vil bidra til å løfte bransjen og markedet lokalt, og ikke minst øke fokuset på kvalitet. Folk i Stjørdal fortjener kvalitetspizza til en lav pris, mener Hoff.

Bladet har forsøkt å få kontakt med administrerende direktør Espen Hoff torsdag formiddag, men han har så langt ikke svart på våre henvendelser.