Bladet.no har kjøpt rettighetene til å vise både hjemme- og bortekampene til det nyopprykkede 2. divisjonslaget.

Det er Amedia, tidligere eiere av Bladet, som har rettighetene til alle kampene i de to 2. divisjonsavdelingene for menn.

Glad redaktør

– Jeg er veldig glad for at vi kan gi våre abonnenter dette tilbudet. Det er stor interesse for fotball generelt og Stjørdals-Blink er den beste klubben i vårt nedslagsfelt som er Stjørdal, Malvik og Meråker, sier sjefredaktør Linn Kathrine Yttervik i Bladet.

Hun legger til at både Stjørdals-Blink og de øvrige fotballagene også skal bli fulgt tett i både nett- og papirutgaven av Bladet.

Storsatsing

– Dette er en storsatsing for oss. Både når det gjelder investering i opptaksutstyr og ikke minst når det gjelder bruk av personressurser gjennom en lang fotballsesong, sier Yttervik.

– Hjemmekampene skal kommenteres av egne ansatte. Men vi får også hjelp fra Stjørdals-Blink Fotball med kommenteringen, sier sjefredaktøren.

Bortekampene

Bortekampene til Stjørdals-Blink er det først og fremst lokalaviser på de respektive hjemmestedene til hjemmelagene som har ansvaret for. Hvis stedene ikke har lokalavis er det A-Media som sørger for livedekningen.

Direktesendinger av fotballkamper er et populært tilbud hos mange nettaviser og noe som Bladet har hatt planer om å få til i flere år.

Utstyret

– Utstyret vi kjøper inn kan også benyttes til andre ting. Det kan for eksempel være kulturarrangement som konserter, revy eller ulykker og andre hendelsesnyheter, sier Linn Kathrine Yttervik.

–Livedekningen av Stjørdals-Blink-kampene blir et flott tilleggsprodukt for våre lesere og spesielt den fotballinteresserte delen av abonnentene, sier Yttervik.

Kun abonnenter

For å få tilgang til Stjørdals-Blink-kampene på Bladet.no må man ha et abonnement på Bladet. Og man må opprette en digital bruker.

Da får man tilgang til alle 26 seriekampene til Stjørdals-Blink i 2018-sesongen.

Fantastisk

–Dette er fantastisk for oss. At Bladet satser store ressurser på å sende våre seriekamper vil gi både oss og lokalavisa god markedsføring, sier leder Håvard Fuglem i sportslig utvalg i Stjørdals-Blink Fotball.